W kierunku marzeń

Wybierz swój

Kierunek

Ciekawy podróżniczy kierunek leżący na styku Azji, Europy i Afryki. Tereny zamieszkuje w większości ludność arabska wyznająca islam sunnicki. Mieszkańców Bliskiego Wschodu łączy wspólna historia, kultura i tradycja. Po zachwycającej Jordanii na pewno przyjdzie na czas na kolejne kraje regionu.

Często nazywana kontynentem wielkich kontrastów geograficznych, a także rajem dla backpacker’ów. Wszystko ze względu na łatwość podróżowania i niewygórowane ceny w krajach azjatyckich. Nie sposób wyliczyć miejsc, które na tym kontynencie chcielibyśmy odwiedzić i dań azjatyckiej kuchni, których chcielibyśmy spróbować. To część świata, która na nas czeka:)

Europa to kontynent różnorodności. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Pasjonaci górskich trekkingów i wspinaczki na pewno docenią uroki Alp i Karpat. Dla miłośników sportów wodnych i żeglarstwa rajem będzie wybrzeże Adriatyku. Europa to miejsce pełne historii, przepięknych starówek i niezwykłej architektury. Autostopem udało nam się przejechać większość krajów na tym kontynencie.

Ameryka Północna zajmuje pod względem terytorium ponad 16% całej kuli ziemskiej. Widoczna jest znaczna przewaga terenów górzystych i wyżynnych. Ogromna różnorodność etniczna ludności zamieszkującej tereny tego kontynentu sprawia, że jest to jedna z najbardziej tolerancyjnych części świata. Pod ogromnym wrażeniem Kanady, wciąż czekamy na możliwość zorganizowania swojej podróży po Parkach Narodowych Stanów Zjednoczonych! Południowa część zwana Ameryką Łacińską atmosferą bardziej przypomina chaotyczną Amerykę Południową. Panama zachwyca górskimi szlakami, Kostaryka to raj dla miłośników dzikich zwierząt.

Rajskie wyspy Oceanu Spokojnego i pełna dzikiej natury Australia. 75% roślin tego obszaru to endemity. To tu jedziemy oglądać słynne torbacze i pierwotne stekowce. To wszystko chcielibyśmy w przyszłości oglądać z pokładu jachtu, mając za sobą wiele tysięcy mil morskich przepłyniętych na wodach Pacyfiku.

Afryka to dla nas jeden z najbardziej fascynujących podróżniczych kierunków. Słabo znany kontynent, nieodkryte atrakcje, dzika natura. Marzymy o safari w Kenii, o zobaczeniu z bliska Wodospadów Wiktorii i bez cienia wątpliwości o postawieniu stóp na najwyższym szczycie Afryki- Kilimandżaro oraz spróbowania pieszej wędrówki przez kanion w Namibii.

Chaotyczna, piękna, zapierająca dech w piersiach, pełna różnorodności, wspaniałych mieszkańców i niesamowitej natury. Nie sposób wymienić to, co warto tu zobaczyć. Najbardziej zielona na świecie Zona Cafetera w Kolumbii, ekwadorskie szlaki na 5- tysiączniki, Parki Narodowe w peruwiańskich górach, sandboarding na pustyni, odkrywanie Machu Picchu, Terremoto w chilijskim Santiago. Kilka miesięcy to wciąż za mało, żeby odkryć Amerykę Południową.

Jedne z najpiękniejszych wybrzeży i plaż. Dla wielu to wakacyjny raj. Spróbujemy tu nurkowania w rafie koralowej, znajdziemy wspaniałe miejsca do wind- i kitesurfingu, przemierzymy przez dżunglę szlaki, do ukrytych wśród wulkanicznych wzgórz, wodospadów. Nam do tej pory udało się spędzić trochę czasu na egzotycznym Barbadosie i bardzo europejskiej Martynice.

Najlepsze momenty

W naszych podróżach

Miejsca, Widoki, Ludzie, Jedzenie, Muzyka, Szczęście

Nasze ulubione

Raporty

Kostaryka – Niesamowity Świat Dzikich Zwierząt

Niesamowity świat dzikich zwierząt Zza okien autobusu oglądaliśmy plantacje kawy, małe wioski, pełne rozpadających się domów, szkoły- wyglądające jak blaszane baraki i lokalne sklepiki. Aż trudno było nam uwierzyć w “drogą Kostarykę” patrząc na tutejszą rzeczywistość. Dotarliśmy do Puerto Viejo późnym wieczorem. Już przy pierwszych postawionych tam krokach usłyszeliśmy propozycje zakupienia wszystkich znanych nam narkotyków, od marihuany, po LSD i…

Martynika – Karaibski Raj w Europie

Martynika – Karaibski raj w Europie TransportLądując na Martynice jesteśmy skazani na zapłacenie dużych pieniędzy za taksówkę lub na długi 5 km spacer do najbliższego miasteczka w poszukiwaniu autobusu. My pomimo ciężkich plecaków wybraliśmy drugą opcję i dojechaliśmy do stolicy za 1,5 euro.Poruszanie się po wyspie jest możliwe dzięki wynajęciu własnego samochodu, co na backpackerską kieszeń kosztuje dość duże pieniądze,…

Kolumbia – Kraj Najlepszej Kawy, Kokainy i Gorącej Salsy cz.II

Opuszczając Guatape porannym busem czuliśmy, że będziemy tęsknić za ludźmi, których tu poznaliśmy. To jeden z aspektów podróży, który ciężko zaakceptować. Po drodze, w wielu miejscach zostawia się część siebie, to cena jak płacimy za odkrywanie świata.Około 10 rano udało się dotrzeć do zabieganego Medellin, skąd postanowiliśmy się wydostać do najbliższego miasteczka, by spróbować kontynuować podróż na tereny Zona Cafetera…

Kolumbia – Kraj Najlepszej Kawy, Kokainy i Gorącej Salsy

Kolumbia, czyli kraj najlepszej kawy, kokainy i gorącej salsy Przygoda z Ameryką Południową zaczęła się już na lotnisku Tocumen. Przyjechaliśmy z odpowiednio dużym zapasem czasu, by nie martwić się o odprawę rejestrowanego bagażu. Przy sprawdzaniu dokumentów obsługa linii lotniczych Avianca poinformowała nas o tym, że bez zarezerwowanych i opłaconych biletów powrotnych z Kolumbii nie zostaniemy wpuszczeni na pokład samolotu. Do…

Od Panama City do Chiriqui, Czyli Podróż Przez Stolice Kontrastów i Piękne Górskie Okolice Boquete

Od Panama City do Chiriqui, czyli podróż przez stolice kontrastów i piękne górskie okolice Boquete Po przepłynięciu Kanału Panamskiego wylądowaliśmy w jednym z droższych portów Panama City na Isla Flamenco. Marina wypełniona była drogimi i luksusowymi motorówkami, otoczona modnymi restauracjami i klubami. Na jej terenie znajdowała się ogromna strefa duty-free. Koszt zaparkowania tam 17-metrowego jachtu to 300 dolarów za noc.…

Koniec Wyprawy – Ameryka Południowa

To koniec. Koniec wyprawy, która mimo szczegółowego planowania zaskakiwała nas na każdym kroku. Wyprawy, która trwała 7 miesięcy ale czas płynął inaczej. Ocean Atlantycki i Morze Karaibskie- łącznie 4800 mil morskich pod żaglami i 12989 kilometrów z plecakiem przez 10 krajów. W dżungli, po górskich szlakach powyżej 5000 metrów n.p.m., po drogach oraz ogromnych miastach Ameryki Środkowej i Południowej. Podczas…